Zarówno on, jak i Farba muszą przecież coś jeść. Sposób jest prosty. Dziewczyna odwiedza kolejnych ginekologów.
Ci proponują jej nielegalne usunięcie ciąży. Gdy wymieniają cenę za zabieg, do gabinetu wkracza oburzony Cyp i szantażuje lekarza taśmą z nagraną rozmową. W trakcie trwania filmu podróż Farby i Cypa staje się metaforą braku zakorzenienia i poszukiwania swego miejsca na Ziemi. Szansą dla Cypa staje się poznanie młodej Cyganki Szachary i związana z tym nadzieja na miłość. Szansą dla Farby odnalezienie babci, a co za tym idzie realizacja wstydliwych marzeń o domu i stabilizacji. Podczas swych peregrynacji bohaterowie stopniowo poznają prawdę o własnym wnętrzu, a także o tym, co ich tak naprawdę łączy. Tym czymś jest nieautentyczność i rozpaczliwa tęsknota za autorytetem, wzorcem, na którym można oprzeć się w życiu. Zarówno bowiem luz Farby, jak i wiara Cypa są naskórkowe, nie potwierdzone głębokim, osobistym wyborem.
Produkcja: 1997
Premiera: 3 kwiecień 1998
Reżyseria:
Muzyka:
Obsada:
Marta "Farba"
Szachara
"Cyp"
matka Celiny
brat Celiny
Max
Victor
ginekolog
Ola
siostra Celiny
zakonnik
sąsiadka babci "Farby"
brunet na spotkaniu u Victora
"Młody" na spotkaniu u Victora
urzędniczka
"Łysy"
lekarz w szpitalu
sprzedawca na bazarze
dziadek Celiny
urzędnik
"Krzywy"
Rumun z hotelu
Celina
pielęgniarka
biesiadnik na spotkaniu u Victora
Majka
alfons Szachary
urzędniczka
pacjentka w szpitalu
dentysta w szpitalu
pielęgniarka
dublerka Farby
ginekolog z Caritasu
i inni.
Notatki:
Film utrzymany jest w konwencji paradokumentu, co dodatkowo podkreślają zdjęcia Mieczysława Anweilera i muzyka Mateusza Pospieszalskiego - od czasu "Gorącego czwartku" stałych współpracowników śląskiego reżysera. Wrażenie akreacyjnego podglądania rzeczywistości potęguje obsadzenie kluczowych ról mało znanymi aktorami. Wyjątek od tej reguły stanowi oczywiście udział Agnieszki Krukówny, która jako tytułowa Farba tworzy znakomitą kreację, na której wspiera się cała konstrukcja filmu.
IMDb (angielski)
Wikipedia (polski)
03.170110
(POL) polski,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz